نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus GL703GM | گیمینگ حرفه‌ای برای حرفه‌ای‌ها!
نوشته شده توسط : edbazar

ایسوس (Asus) یکی از تولید کنندگان حرفه‌ای لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی است که تا کنون در چند سری مختلف توانسته قدرت خودش در ساخت این رده لپ‌تاپ را به‌رخ بکشد. سری لپ‌تاپ‌های ROG یا Republic of Gamers همواره جز قدرتمند‌ترین لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی بوده‌اند. یکی از سری لپ‌تاپ‌های خاص شرکت ایسوس، سری لپ‌تاپ ROG Strix Scar Edition است. این مدل ویژه لپ‌تاپ، در ظاهر و همچنین در سخت‌افزار تفاوت‌هایی با سایر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی دارد. به‌گفته ایسوس، سری لپ‌تاپ ROG Strix Scar Edition لپ‌تاپی است ویژه برای انجام ورزش‌های الکترونیک.

سری لپ‌تاپ ROG Strix Scar Edition در دو مدل کلی با صفحه‌نمایش‌های 15.6 اینچی و 17.3 اینچی عرضه شده است. هر کدام از این مدل صفحه‌نمایش هم در سخت‌افزار دو مدل متفاوت دارند. مدلی با صفحه‌نمایش 15.6 اینچی و پردازنده نسل هفتم اینتل و یک مدل دیگر با پردازنده نسل هشتم اینتل. دقیقا برای مدل 17.3 اینچی هم همچنین شرایطی وجود دارد. اما در این بررسی قصد داریم به‌مدل 17.3 اینچی با پردازنده نسل هشتم اینل بپردازیم. این مدل حرفه‌ای که از مدل‌های دیگر سخت‌افزار بروزتر و قدرتمندتری دارد، کانفیگ GL703GM نام دارد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus GL703GM

 

لپ‌تاپ ایسوس GL703GM در ظاهر بسیار ساده‌تر از سایر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی (Gaming) است. طراحی ساده و شیک بدنه لپ‌تاپ یکی از جذابیت‌های ظاهری آن است. ضخامت این لپ‌تاپ تنها 2.4 سانتی‌متر است که برای یک لپ‌تاپ مخصوص بازی بسیار خوب است. وزن لپ‌تاپ با توجه صفحه‌نمایش بزرگ 17.3 اینچی کمی نسب به سایر لپ‌تاپ‌ها بیشتر بوده و وزن آن 2.9 کیلوگرم است. ایسوس در لپ‌تاپ ROG GL703GM خود در پنل داخلی از سطح و روکشی متفاوت استفاده کرده است که باعث می‌شود دست در قسمت استراحت‌گاه نه‌تنها لیز نخورده بلکه خسته هم نشود. استفاده از کیبورد با نور پس‌زمینه قابل تنظیم هم ویژگی‌ دیگری است که به زیبایی‌های لپ‌تاپ افزوده است.

در لپ‌تاپ ایسوس GL703GM، از دو مدل پردازنده نسل هشتم Intel Core i5 و  Intel Core i7 استفاده شده است. در مدل حرفه‌ای‌ این لپ‌تاپ شاهد محدوده سرعتی معادل 2.2 تا 4 گیگاهرتز هستیم. برای پردازش اطلاعات تصویری در این سری، از کارت گرافیک مخصوص بازی NVIDIA GeForce GTX 1060 استفاده شده است. خود کارت گرافیک هم دو مدل مختلف داشته که یکی از آن‌ها با 3 و دیگری با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 است. حافظه رم GL703GM هم از نوع 16 گیگابایتی است که در صورت نیاز می‌توانید یک رم 16 گیگابایتی دیگر از نوع DDR4 را به آن اضافه کرده تا از 32 گیگابایت حافظه رم استفاده کنید. قیمت لپ‌تاپ ایسوس GL703GM با توجه به سیستم سخت‌افزاری آن متفاوت است. با خرید Asus ROG GL703GMمی‌توانید به‌ لپ‌تاپی با قوی‌ترین سیستم برای اجرای بازی‌های ویدیویی دسترسی داشته باشید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus GL703GM

 

طراحی و کیفیت ساخت Asus ROG GL703GM

با توجه به صفحه‌نمایش 17.3 اینچی لپ‌تاپ ROG GL703GM طبیعتا با ابعاد بزرگ‌تری نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها طرف هستیم.­ با اینکه ابعاد کلی لپ‌تاپ بزرگ‌ است اما ضخامت بدنه تنها 2.4 سانتی‌متر است که باعث می‌شود در ظاهر لپ‌تاپ خیلی جمع‌و‌جور به‌نظر برسد. پنل پشتی صفحه‌نمایش با یک طرح برش مانند به دو قسمت تقسیم شده است و روی آن نشان قرمز رنگ‌ سری Strix شرکت ایسوس دیده می‌شود. تفاوت‌های لپ‌تاپ GL703GM با سایر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی خود را در قسمت پنل داخلی لپ‌تاپ نشان می‌دهد. ایسوس سطح کلی این پنل را به روکشی شیار مانند مجهز کرده است. این حالت ایجاد شده به‌ سه شکل به تجربه گیمینگ شما کمک می‌کند. اول از همه باعث می‌شود دست شما از روی قسمت استراحت‌گاه دست لیز نخورده و همیشه ثابت بماند. همچنین از خستگی دست جلوگیری کرده و در آخر جلوی عرق کردن دست را می‌گیرد. به‌دلیل همین ویژگی، می‌توان گفت که لپ‌تاپ GL703GM شرکت ایسوس، تجربه بهتری را می‌تواند برای بازی در اختیار شما بگذارد. ابعاد لپ‌تاپ 24 × 280 × 415 میلی‌متر بوده و 2.9 کیلوگرم وزن دارد. وزن لپ‌تاپ را می‌توان جز نکات منفی به‌حساب آورد اما به‌طور لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی چندان جز لپ‌تاپ‌هایی که همیشه همراه افراد باشند نیستند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus GL703GM

 

صفحه‌نمایش Asus ROG GL703GM

صفحه‌نمایش یکی از قسمت‌های مهم هر لپ‌تاپ است. مخصوصا اگر با یک لپ‌تاپ مخصوص بازی طرف باشیم که نمایش سریع و روان فریم به فریم بازی برای کاربر اهمیت داشته باشد، قضیه مهم‌تر هم می‌شود. لپ‌تاپ ایسوس ROG GL703GM یک صفحه‌نمایش 17.3 اینچی دارد. کیفیت صفحه‌نمایش هم مطابق انتظار Full HD با رزولوشن 1920x1080 است. یکی دیگر ویژگی‌های مثبت صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ، اسفاده از روکش مات (Anti-Glare) بر روی آن است. استفاده از این روکش باعث می‌شود که صفحه‌نمایش نور را منعکس نکند و شما بتوانید در محیط‌هایی با شرایط نوری قوی هم به‌راحتی با لپ‌تاپ کار کنید.

موارد ذکر شده ویژگی‌های مشترک صفحه‌نمایش این لپ‌تاپ هستند. اما ایسوس GL703GM دو مدل صفحه‌نمایش دارد. اولین مدل صفحه‌نمایش با پنل TN است که نهایت از نوسان تصویر 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. مدل دیگر که مدل حرفه‌ای‌تر به‌حساب می‌آید، دارای پنل صفحه‌نمایش IPS است که شفافیت و غلظت رنگ‌ بیشتری دارد. همچنین در این مدل از نرخ نوسان تصویر 144 هرتز پشتیبانی می‌شود. با توجه به کارت گرافیک قدرتمند قرار گرفته بر روی لپ‌تاپ ROG GL703GM و صفحه‌نمایش حرفه‌ای، می‌توانید با خرید لپ‌تاپ Asus GL703GM با قیمت مناسب، جدیدترین بازی‌های ویدیویی را با بالاترین نرخ فریم موجود تجربه کنید. همچنین لازم به‌ذکر است که درست در بالای این صفحه‌نمایش، وب‌کم (Webcam) لپ‌تاپ با کیفیت HD قرار گرفته است که کیفیت بسیار خوبی را برای برقراری تماس تصویری در اختیار شما می‌گذارد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus GL703GM

 

کیبورد Asus ROG GL703GM

کیبورد هم یکی از قسمت‌های مهم لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی است، زیرا کاربران قصد دارند، طولانی مدت با آن کار کنند. از همین رو نباید کیبورد و به‌صورت کلی پنل داخلی لپ‌تاپ‌ آن‌ها را خسته کند. همان‌طور که در قسمت مربوط به طراحی و ساخت، مطرح شد، ایسوس در لپ‌تاپ GL703GM از سطح متفاوتی برای راحتی بیشتر کاربران در هنگام بازی بر روی قسمت استراحت‌گاه دست استفاده کرده است. علاوه بر این تمامی کلیدهای لپ‌تاپ، ساختاری منحنی شکل با عمق 0.25 میلی‌متر دارند. همین عمق کم بر روی کلیدها باعث می‌شود که دست شما راحت‌تر بر روی آن سوار شده و تجربه بهتری در هنگام بازی و هم در هنگام تایپ داشته باشید. همچنین عمق کلی کلیدهای لپ‌تاپ ROG GL703GM تنها 1.8 میلی‌متر است که به‌وسیله آن کیبورد صدای بسیار کمی در هنگام کار ایجاد می‌کند.

همانند سایر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی کلیدهای اصلی WASD بر روی لپ‌تاپ ایسوس GL703GM هم به‌صورت هایلایت شده قرار گرفته‌اند. جدا از همه ویژگی‌هایی که تا به‌اینجا آن‌ها را معرفی کردیم، کیبورد لپ‌تاپ یک ویژگی جذاب دیگری نیز دارد. نور پس‌زمینه رنگی که آن را در لپ‌تاپ‌‌های مخصوص بازی شرکت MSI هم دیده بودیم، برای این لپ‌تاپ هم درنظر گرفته شده است.­ شما می‌توانید کلیدهای کیبورد را به چهار ناحیه مختلف تقسیم کرده و برای هر کدام از یک رنگ استفاده کنید. به‌واسطه این قابلیت روشن بودن نور کلیدهای کیبورد، به زیبایی لپ‌تاپ ایسوس GL703GM کمک کرده است. در قسمت استراحت‌گاه دست هم شاهد یک تاچ‌پد (Touch Pad) بزرگ و یک‌تکه هستیم. این تاچ‌پد از فرمان‌های چندلمسی پشتیبانی می‌کند با توجه به کیفیت بسیار خوب، می‌توانید به‌جای ماوس در انجام کارهای ساده، از آن استفاده کنید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus GL703GM

 

پورت‌ها و بلندگو Asus ROG GL703GM

ایسوس در لپ‌تاپ ROG GL703GM خود از پورت‌های کامل بر روی بدنه استفاده کرده است و کاملا شما را از کابل و مبدل اضافی بی‌نیاز می‌کند. بر روی لبه 2.4 سانتی‌متری لپ‌تاپ مطابق انتشار خبری از درایو نوری نیست اما می‌توانید در صورت نیاز از طریق پورت USB، یک درایو نوری اکسترنال را به لپ‌تاپ متصل کنید. در لبه کناری سمت چپ لپ‌تاپ بعد از ورودی کابل برق، ورودی کابل LAN برای اتصال به اینترنت، یک پورت Mini DisplayPort برای اتصال با کیفیت و سریع به مانیتور خارجی، خروجی تصویر HDMI، دو پورت USB 3.0 و جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار گرفته است. در سمت دیگر نیز شاهد کارت‌خوان SD، یک پورت USB Type-C، یک پورت USB 3.0 دیگر، پورت USB 2.0 و قفل کنسینگتون برای اتصال لپ‌تاپ به قفل رمزدار هستیم. در مجموع با توجه به تنوع و تعداد پورت‌ها، می‌توان گفت که با لپ‌تاپی با پورت‌ها و اتصالات کامل طرف هستیم.

برای ایجاد یک تجربه گیمینگ بهتر، ایسوس در بلندگوهای لپ‌تاپ هم تغییراتی را نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های خود ایجاد کرده است. در لپ‌تاپ GL703GM از دو بلندگو 4 وات با فناوری Smart AMP استفاده شده است. بلندگوهای لپ‌تاپ نسبت به سایر لپ‌تاپ‌های هم‌رده 2 برابر بلندی صدای بیشتری داشته و همچنین بلندی صدای Bass آن هم 3 برابر بیشتر است. در مجموع ایسوس در لپ‌تاپ ROG GL703GM خود کیفیت و بلندی صدا خوبی را تضمین می‌کند تا بتوانید بدون استفاده از هدفون هم از بازی خود لذت ببرید.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus GL703GM

 

سخت‌افزار، حافظه و باتری Asus ROG GL703GM

به قسمت مهم لپ‌تاپ مخصوص بازی GL703GM ایسوس رسیدیم. مشخصه اصلی هر لپ‌تاپ‌­ گیمینگ سیستم سخت‌افزاری قرار گرفته بر روی آن است. ایسوس در از دو مدل پردازنده نسل هشتم اینتل بر روی لپ‌تاپ استفاده کرده است. Intel Core i5 و Intel Core i7 دو پردازنده قرار گرفته بر روی این سری لپ‌تاپ هستند. در کانفیگ حرفه‌ای این لپ‌تاپ از پردازنده چهار هسته‌ای Intel Core i7 با محدوده سرعت 2.2 گیگاهرتز تا 4 گیگاهرتز در حالت توربو (Turbo Boost) استفاده شده است. جهت قدرتمند کردن توان پردازشی دستگاه، ایسوس از کارت گرافیک مخصوص بازی شرکت NVIDIA استفاده کرده است. کارت گرافیک NVIDIA GeForce GTX 1060 برای لپ‌تاپ GL703GM درنظر گرفته شده است. همانند پردازنده، کارت گرافیک هم در دو مدل عرضه شده است. در مدل اول، کارت گرافیک با 3 گیگابایت و در مدل دوم و حرفه‌ای‌تر، با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع DDR5 عرضه شده است.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus GL703GM

 

حافظه رم (RAM) قرار گرفته بر روی لپ‌تاپ ایسوس ROG GL703GM ظرفیت 16 گیگابایت دارد. بر روی مادربرد لپ‌تاپ از دو اسلات برای قرارگیری حافظه رم استفاده شده است که به‌وسیله آن می‌توانید 16 گیگابایت حافظه رم دیگر از نوع DDR4 را به لپ‌تاپ اضافه کنید. پردازنده چهار هسته‌ای نسل هشتم اینتل، کارت گرافیک قدرتمند و حافظه رم با قابلیت ارتقاء این لپ‌تاپ، ترکیب بسیار حرفه‌ای‌ را برای تجربه با کیفیت بازی‌های ویدیویی برای شما ساخته است. با خرید لپ‌تاپ GL703GM می‌توانید به بهترین سخت‌افزار برای یک تجربه گیمینگ بی‌نقص دسترسی داشته باشید.

هارد دیسک لپ‌تاپ GL703GM از نوع ترکیبی است. ایسوس در این لپ‌تاپ از یک هارد دیسک 1 ترابایت استفاده کرده است و در کنار شاهد مدل‌هایی حافظه M.2 SSD (که به‌صورت همزمان با هارد اصلی قابل استفاده است) با ظرفیت‌های 128، 256 و 512 گیگابایت هستیم. باتری لپ‌تاپ ایسوس GL703GM یک باتری 4 سلولی لیتیوم-‌یون با ظرفیت 64 وات‌ساعت است که در هنگام تجربه بازی می‌تواند از 1 تا 3 ساعت شارژدهی داشته باشد.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus GL703GM

 

سیستم خنک‌کننده Asus ROG GL703GM

لپ‌تاپ ROG GL703GM به سیستم خنک‌کننده (Cooling) ویژه‌ای مجهز شده است که علاوه بر خنک‌ کردن قطعات، وظیفه جلوگیری از ورود و نشستن گرد و غبار به داخل لپ‌تاپ را دارد. ایسوس از دو فن بزرگ اصلی و لوله‌های انتقال حرارت برای خنک‌کردن پردازنده و کارت گرافیک استفاده کرده است. محل اصلی خروج هوای گرم درست پشت لپ‌تاپ و زیر پنل صفحه‌نمایش است. علاوه بر دو فن اصلی، یک فن کوچک‌تر نیز برای ایجاد جریان هوا و همچنین جلوگیری از نشستن گرد و غبار بر روی قطعات لپ‌تاپ درنظر گرفته شده است. همچنین لازم به‌ذکر است که علاوه بر سیستم خنک‌کننده اتوماتیک، می‌توانید با فشردن کلیدهای FN و F5 فن‌های لپ‌تاپ را وارد فاز Overboost کنید تا با سرعت بیشتری فعالیت کرده و زودتر لپ‌تاپ را خنک کنند.

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus GL703GM

 

نتیجه‌گیری

لپ‌تاپ Asus GL703GM از سری لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی ROG Strix Scar Edition، آن سیستم سخت‌افزاری قدرتمندی که هر گیمری به‌آن نیاز دارد را در اختیار شما قرار می‌دهد. طراحی زیبا و شیک بدنه به‌همراه صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD و پنل IPS و به‌کارگیری پردازنده قدرتمند بر روی آن، باعث شده که لپ‌تاپ GL703GM برای افرادی که قصد انجام کارهای حرفه‌ای مانند طراحی گرافیک، طراحی سه‌بعدی، انیمیشن، تدوین ویدیو و... دارند هم بسیار کاربردی باشد. استفاده از بروزترین و قدرتمندترین سخت‌افزاری بر روی این لپ‌تاپ باعث شده که با خرید لپ‌تاپ GL703GM با قیمت مناسب، به مجموعه‌ کامل و حرفه‌ای برای تجربه بازی‌های ویدیویی دسترسی داشته باشید.

 

نکات مثبت

  • طراحی زیبا بدنه
  • صفحه‌نمایش با کیفیت Full HD با پشتیبانی از نوسان تصویر 144 هرتز
  • استفاده از پردازنده چهار هسته‌ای نسل هشتم اینتل
  • کارت گرافیک قدرتمند
  • پورت‌ها و اتصالات کامل
  • کیبورد با نور پس‌زمینه رنگی

 

نکات منفی

  • وزن 2.9 کیلوگرمی

 

نقد و بررسی لپ‌تاپ Asus GL703GM





:: برچسب‌ها: لپتاپ , قیمت لپتاپ , ایسوس , لپتاپ ایسوس , asus , لپتاپ گیمینگ , لپ تاپ مخصوص بازی ,
:: بازدید از این مطلب : 385
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: